- BROTTBY CHANSLÖSA

image196

EN RIKTIGT SKÖN 6-1 VINST IDAG ÖVER SERILEDARNA FRÅN BROTTBY

Har slarvat lite med bloggandet på sistone, och skyller detta på jobbet. Reser omkring som en zigenare just nu nere i Kalmartrakterna, och hinner knappt med att sova, men snart är det SEMESTER!

Tack vare mina jobbresor så missade jag alltså dagens match, och det svider alltid, för jag tycker verkligen om att se er spela grabbar. Men jag pratade med Ludde i telefonen ikväll och fick lite rapporter efter vinsten mot Brottby, och han lät riktigt nöjd. Spelet hade varit bra, och att man slog just detta motståd kändes extra bra. Gogglade nyss in på deras hemsida, och när man kollar vad dom skriver om sig själva så ler man ju onekligen lite när dom förlorar. Inte illa menat, men är man världsklass så ska man inte förlora med 1-6.
Extra skoj att höra Ludde hes efter matchen, han måste ha varit rejält taggad som gapade så mycket ikväll.
BRA, en lagkapten ska styra och ställa, nästan vara lite elak ibland. Se på Gerrard, Terry, Puyol och Krister Nordin. Så ni som bär bindeln i matcherna, se till att peppa era lagkamrater och föregå med gott exempel.

I söndags var det en mindre slakt på Knivsta, som förlorade med hela 0-17 mot våra tappra BKV-killar, och det var nästan pinsamt. Stackars Knivsta, och i division 1 också? Tyckte dock dom försökte spela i alla fall, vilket bara det kan stavas till RESPEKT. Men det hjälpte ju inte ett dugg, då BKV öste på med allt man hade framåt. Gästspelande Shivan såg att trivas som en tupp i hönsgården, och visst kan han tillföra laget en del med sitt snabba och orädda spel. I övrigt så gjordes det mål av nästan alla i laget, skoj. Och ni som inte gjorde det, ni är lika bra för det! ;)

På Åland knäckte man finnarna med hela 9-4, och jag tycker det var kanon av er som var där. Tack för dom tre poängen säger alla vi andra som stod kvar på fastlandet. Synd dock att man inte var med och tittade, det hade varit skoj. Är ju dock en sjukt obotlig landkrabba (trots att man är rospigg), så jag lär inte åka över förrän bron är byggd hehe. Hoppas ni käkade en massa gott och lirade på maskinerna hej vilt på hemvägen, för det var ni värda.
Skitbra jobbat grabbar

Tre Små Tänkvärda
-
Hackes möte kanske inte var så dumt i alla fall, eller hur killar? Visa honom att ni inte är att leka med ;)
- När jag säger KÄMPA, ta inte i så ni skiter på er (här tänkte jag länka till den bild några av er har sett på mail från en viss S, men jag censurerar haha. Ni får maila mig om ni har missat den, huvva!)
- Längtar ni också till Halmstad
(En liten "krya på dig" hälsning till Crilles och Theos ömma fötter också)

//Limpan (2008-05-27)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0