- OAVGJORT MOT AIK


(Jätte-tifo i Roslagsbro ikväll, tusentals på läktarna när AIK spelade match mot BKV.... NOT ;)


AIK ÄR ÖVERALLT, TILL OCH MED I ROSLAGSBRO

BKV hann med att spela en träningsmatch mitt emellan seriematcherna, och gjorde detta mot ett AIK som låg på träningsläger i Roslagen. Matchen spelades på en underbar matta ute i Roslagsbro, och solen sken skönt när vi kom ut. Ska dock påpeka att det blev svinkallt under kvällen, och en annan tackar Gud för att man sålde kaffe i kiosken.
Vet inte hur det var med kämpaglöden i truppen innan "kick-off" men när man kikade på uppvärmningen så såg ju inte Vargarna direkt hungriga ut kanske.


(Hungriga Vargar värmer upp... NOT ;)

När matchen sen kom igång så fick i alla fall vissa fart på benen och visade att man ville försöka vinna. Tyvärr så schabblar man i en situation som ger motståndarna ledningen och man suckade lätt uppgivet eftersom BVK hade sett betydligt bättre ut fram till det. Tror dock att det blev en liten väckarklocka för plötsligt såg det ut som att man fattat att det faktiskt var fotbollsmatch. Men man får snällt kliva av till vilan med ett 0-1 underläge. I andra halvlek så kommer då äntligen 1-1 intryckt av Hellström, men som den Gnagare man egentligen är så högg det till lite i hjärtat kan jag erkänna.
Nä då ikväll ville jag inget annat än att se AIK förlora, se dom bli förnedrade och nersprugna... lite i alla fall hehe


(Kolla in Viktor strax innan kvitteringen, och matchen i matchen stod mellan 14 och 10. 10:an vann.... NOT ;)

Sen gör Gurra mål i sin andra match i rad, och får ner AIK i lite brygga. Men Men Men.... AIK får hörna och nickar så klart in kvitteringen. Killen får stå helt omarkerad mitt i straffområdet, och till och med Lena hade knoppat in den, med kaffekopp  handen (flåt darling). Sen blir det mer spel på deras planhalva och en ganska konstant press, men inga fler mål görs och matchen slutar 2-2. Man får skaka hand och tacka domare efter en match som jag ser som irriterande, när man inte kan sätta dit vinnarmålet. Ok, det var en träningsmatch jag vet, och man ska väl inte sitta på läktaren och önska att Gnaget ska förlora egentligen. Jag ser oavgjort som ja hmmm.... hyfsat ;)


(Andra "matchen i matchen",  Vargen och Råttan... Nicklas fick hälsenan avbiten.... NOT ;) 




FEM SNABBA
- AIK coachar med en Norling-kopia. En snubbe i kostym manar på AIK. I en träningsmatch (?!)
- Inlånade i vårt lag, tveksamt säger jag. Om det nu inte är Shivan så klart. 
- Myspys-varning i Roslagsbro, sjukt välskött matta och spelarbås. BKV borde göra studiebesök.
- Bloggläsarn Girmai på läktarn, respekt ;)
- Semestervecka och midsommar, kan man ha det bättre hehe

//Limpan (2005-06-17)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0