- SPANIEN - MÄSTARE



TYSKLAND - LIVERPOOL  0-1..... THE LAD FROM MERSEYSIDE DID IT - FOR ENGLAND

Fyrtiofyra års väntan är över, Spanien lyfter EM-bucklan och är värdiga mästare. Ett lag som jag verkligen trodde stenhårt på innan EM började, och dom gjorde mig absolut inte besviken, utan tvärtom, dom var bättre än jag hade anat.
Stora starka Tyskland skulle mangla ner dom i finalen sas det, och luftduellerna var dom chanslösa i mot två-meters tyska mittbackar. Men man gör det i alla fall, och trots tyskarnas försök till fula smällar och filmningar så vinner man säkert. Gringigast på planen var så klart Ballack, som för övrigt själv fick ligga och plåstras om efter en hödjduell. Vill inte vara allt för taskig, men skönt att se den överskattade Chelsea-spelaren missa sin andra stora final i rad ;)


(stackars Ballack ser guldet flyga iväg igen)

Lite skönt dock att EM är slut, det blir nästan lite för mycket av det goda ibland. Men visst var det sköna matcher, sköna mål och en massa läcker fotboll. Det var bara en sak som var FEL, som kändes TOMT, en sak som SAKNADES.
Just det, ENGLAND!!
Och jag har läst lite i deras tidningar under EM och även sett sportnyheterna. Och jag kan väl säga att intresset har varit svalt, och att man mest jublade när Kroatien åkte ur (dom som förstörde chanserna) och även ikväll gottade man sig med en gammal slagdänga som man alltid sjunger i samband med matcher mot just Tyskland.
"hav u ever won a war, hav u ever, hav u ever, hav u ever won a war"
Precis just när jag skriver detta så kommer min store idol (IRONI) Ekwall in i tv-rutan och rabblar i en krönika av något slag om att han tyckte det var skönt att England var hemma och tittade på kricket. Hahaha, ja vi har alla våra åsikter, men visst tror jag dom flesta saknar dom. Ingen fotboll utan ett RIKTIGT fotbollslag!! Nästa EM lägger jag hela min avlöning på Engelskt Em-Guld ;)


(The Lion Roar)


Spaniens väg til guldet blev: Ryssland 4-1..... Sverige 2-1..... Grekland 2-1.... mot Italien 0-0 (4-2) i kvarten...... Ryssland 3-0 i semifinalen..... och slutligen Tyskland 1-0 i finalen.
David Villa vinner skytteligan och man är det lag som sköt mest, gjorde flest mål och hade minst varningar (eft ant match). Så åter igen, det är rätt lag som vinner. GRATTIS SPANIEN!!
Förresten, jag kan ju avslöja att man i The Guardians ikväll skrev på första sidan "The Lad from Merseyside did it - for England, Torres says Europe Olé". Så visst kan massmedia vinkla det hur man vill... kolla bara in Expressens försök att göra det hela till svensk fördel. Att Sverige ligger bakom guldet, att det var Sverige man ska tacka... med sin tråkfotboll och gamla farbröder. Nä det är så man kan spy hahaha


(Spanien tackar Sverige skriver Exp, att man vaknade efter förlusten på Råsunda. JA VISST hahahaha)

(Limpan 2008-06-29)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0