- NY STORSEGER



DET BLEV TOLV MÅL MELLAN BKV - MARKIM/ORKESTA, BKV GJORDE ELVA AV DOM

Klockan halv sex
droppade jag Ludde uppe vid Sportcentrum för samling innan matchen, sen stack jag hem och hämtade regnjacka och paraply för regnet fullkomligen vräkte ner. En liten omväg senare (via Donken för inköp av en kopp java) så parkerade jag åter uppe vid planerna... men då hade det slutat regna. In med "skiten" i bilen igen alltså.
Ok nog om väder-prat nu hehe.

 
(Åska och driv-is hehe)

Dagens motståndare kom från Markim/Orkesta och dom stod alltså och väntade på ena halvan av planen. Efter nästan exakt 2 minuter rullade BKV in 1-0 in bakom deras målvakt. En kvart senare satt 3-0 och matchen var klart över för den här gången, för det fanns inte en chans att Markim skulle vända detta. Efter första halvlek tror jag att det stod 5-0, jag är faktiskt inte riktigt säker. Skoj att se BKV köra på så här idag, även om nu Markim inte kanske är ett av topplagen (sorry).
Backlinjen spelar stabilt och jag själv är mycket nöjd över att se att den ligger bakom hälften av målen med sina uppspel och framspelningar, KANON! Mittfältet slet och jobbade febrilt och det i sin tur bäddar ju både för backar och anfallare, så även där säger jag KANON! Att det sedan blir elva mål tyder ju även på att anfallet ska få ett, KANON!


(Ludde, Gurra och Nicklas firar 1-0 målet, snyggt jobbat Nciklas;)

Andra halvlek fortsätter som den första slutade, våg på våg framåt och flera mål. Tre träffar i virket är det också under matchens gång, så det fanns bud på flera ska jag säga. Markim fick dock ett tröstmål (säkert bara för att jag skrev om nollan igår), förlåt Sean... men visst var det väl liiiiite ditt eget fel också ;) ;)
Slutresultat alltså 11-1 och publiken fick applådera vågen efter domaren Rudis lite rostiga vissla.


FEM SNABBA
- Grekerna fick tzatziki i ögat idag
- Spanien vinner EM sa jag ju ;)
- Tack för idag Shivan
- Rikard, har du hört ramsan... "Det går en pajas på linjen"
- Ester, INTE Rimbobrallor på "Fabrikens" läktare tack hehe


Å så lite bilder...


(Crille applåderar Hellströms 3-0 mål, och Nicklas ser ut att springa hämta bollen för mera mål)


(Ludde lossar stora kanonen, kolla in Markim-killen längst bak hehe)


(Markims målvakt har fått nog, Nicklas applåderar Shivans "balja")

     
Nicklas, Matte, Gurra och Kevin

     
Ludde, Sam, Festim och Christoffer

     
Iko, Shivan, Hellgren och Kvarnlöf

//Limpan (2008-06-10)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0