- BKV HÅLLER NOLLAN



FEM NOLLOR PÅ SEX MATCHER, EFTER 3-0 MOT UPSALA- HUR ÄR DET MÖJLIGT

Idag spelades det hemmamatch uppe på Sportcentrum, och det mot gästade Upsala IF. Och efter slutsignalen så kunde vi konstatera att BKV åter igen hade hållit nollan, i femte matchen av sex. Inte illa pinkat.
Nu borde man väl inte skriva om såna här "detaljer" för då börjar man väl förlora, och inte hålla den där nollan i en enda match fram över. Men jag tycker ändå att det är lite skoj med saker som man kanske inte tänker på så där i första hand.

Nu stod matchen och vägde ett bra tag, och båda lagen var ungefär lika bra så långt. Men sen får BKV en hörna och vips så är Mini där och lyckas peta in 1-0, fråga mig inte hur, men mål blev det. Då hade man spelat i drygt tjugo minuter och innan dess hade inte mycket hänt faktiskt. I andra halvlek så gör Robin O påpassligt 2-0 på en BKV-kontring, och allt börjar nu se mycket ljusare ut. Domaren (ja jag gillar ju dom som ni vet), såg dagen till ära ut som om han trodde det var korpen han dömde, med utanförhängande orange t-shirt och med ett löpområde som sträckte sig 5 meter runt mittcirkeln. Det var väl lite synd att han inte höll koll på offsider och sidlinjer, för det var "ute" ena gången och "inne" nästa, det gynnade dock inget av lagen då det var "vissel dit" och "vissel hit"... ibland tycker man faktiskt synd om dom, dom vill ju kanske inte ens vara där?!

3-0 ser jag inte riktigt vad som händer på, men Christoffer går upp i luftduell mot Upsalas målvakt och lyckas få tag i bollen, som han sedan gör mål på. Av det jag såg så kanske domaren borde ha blåst där, eller vad säger du Crille ;)
Hur som helst så var matchen nu över, och BKV kunde räkna in ytterligare tre poäng och se sig själva segla upp i serietopp. Men glöm inte att nästa match går mot Östhammar, som också dom är obesgrade enligt tabellen (rykten säger dock att dom torskade mot Gusk).
Grattis grabbar, det gjorde ni bra!

Innan jag avslutar så bara MÅSTE jag tacka Lotta för sin otroliga uppoffring efter det att jag gnällt lite på "f** inget kaffe, och där inne var det stängt, morr morr". Då sticker hon iväg och köper java till hela åskådarbänken... samt chockladbullar, eller vad det nu heter (tackade dock artigt nej då jag måste "deffa" inför Halmstad -08 hehe)
TACK Lotta, du är en ängel!

//Limpan (2008-06-09

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0