- HALMSTAD KAPITEL 2



LAXACUPEN HAR STARTAT - 1-0 MOT HOVSHAGA I FÖRSTA GRUPPSPELSMATCHEN

BKV startade cupen på bästa tänkbara sätt, men en stabil vinst över Hovshaga från fotbollsmetropolen Växjö med 1-0. Nu var faktiskt siffrorna i underkant då man öste på med chans på chans, och med säkert fem sex misslyckad hörnor på rad. Mera fokus, mer koncentration och med mer ren "jäv*** annama" så slår man "ner" motståndarna snabbare och avgör matcherna innan oron kommer. Krille sätter dit segermålet efter en underbar framspelning av Kvarnlöf.  Niklas hade dock ett par tre bra löpningar med fina inspel snett bakåt som tyvärr resulterade i ingenting, då ingen fanns på plats. Men som sagt, domaren blåsta av det hela med en BKV-vinst som facit. Nu väntar två matcher imorgon, och vinster i dessa är väl inte helt omöjliga. Det blir till att kämpa i alla fall.

Efter segern så drog hela gänget ner till stranden för att sola och bada, och vliket kanonväder. Det var nog bara jag som var lite besviken, som efter en kvart med risk för solsting smet upp till kiosken och slickade i mig en strut på 23 sek, typ.
Fick en underbar hjälp av Niklas som stack ut på det långgrunda för att hämta hem en badgalen Ludde, till en pappa som satt i en bil med AC:n på full styrka. Tack gode Gud för den uppfinningen!
Och på tal om vår Herre ovan där, så kan jag nu avslöja att jag redan på morgonen uppsökte Halmstad kyrka och när jag stod där tungt betagen av tystnaden, tyngden och makten. Bad fem tysta ord och sakta backade ut.
"Låt BKV Vinna Cupen, AMEN"
Jag kommer ALDRIG att skylla på honom om det inte fungerar, men kanske på akustiken i lokalen. Och i så fall så får jag väl gapa högre nästa gång.

På kvällen satt vi på Värdshusets utservering och "lyssnade" på en standard-trubadur och käkade god mat. Glada föräldrar var det i alla fall gott om kan jag säga, och lite extra jubel blev det när en av -92:orna föräldrar hängde upp en BKV-flagga på väggen. Hoppas bara att killarna hade det bra där ute vid skolan också, för visst tänker man på dom.
Nu har vi kommit hem igen, och klockan är sent sent. Förresten, vi har fått nya grannar, Elfsborg.
OM dom nu skulle gå vidare och bli motståndare till BKV i någon form, så kan jag agera "natt-vakt", dvs hålla dom vakna på ett eller annat sätt dagen innan match. ALLT är tillåtet om man vill vinna hehe

Sov gott alla, det ska jag ;)

(Limpan 2008-07-24)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0