- FOTBOLLSGOLF, NOT



FOBOLLSGOLF VID NIFSTA GÅRD (ej på bilden)

Idag åkte jag ut med Ludde och Theo till något som heter Nifsta Gård, en ny anläggning med fotbollsgolf och driving-range osv osv. Man åker ut till Gottröra och där svänger man av till vänster mot Skepptuna precis efter Statoil, om man kommer från Norrtälje det vill säga. Men ha inte för stora förhoppningar, för efter en kilometer ser man själva golfbanan två meter från vägen. Och det var ingen vacker syn. Gräsklipparen hade tydligen strejkat, och där fanns inte en enda spelare ute bland alla "hålen", totalt öde.
- Va? Är det det här, sa Ludde.
Theo fnissade och jag frågade om dom ville spela, varpå killarna snabbt svarade med ett nääää....
Så vi vände vid deras "gård" med parkering för fem bilar och siktade tillbaka mot Norrtälje igen.

I bilen på vägen hem kom grabbarna överens om att ta ett parti minigolf istället, så vi stack upp till Granparken och löste ut varsin klibbig klubba och hackade oss igenom banorna. Hur det gick? Ludde slog sju på sista banan och kom därför sist, 73 slag. Theo gick runt på 69 och gick ner på knä och sträckte armarna mot skyn (lätt överdrivet ;)
Jag själv? 47, är väl inte mitt bästa någonsin kanske, men helt klart liiiiite bättre än min sons i alla fall hehe

Förresten, glömde att säga att Nifsta hade en liten skön mix av "evenemang" där ute, eller vad sägs om följande:
Hund-dagis, motorträffar, drive-in-loppis, bröllop och Sveriges billigaste golfbana, femtio spänn för nio hål. Ja ni hör, det är bara att välja och vraka.

Ni som inte orkar ut och spela, kan ju alltid gå en runda här och försöka slå mig. Lycka till ;)
Skriv in ert resultat i kommentarer om ni lyckas slå mig.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0