- STORA FUNBO/ALMUNGE

Torsdag, Augusti 16th, 2007


image64

STOR SKILLNAD PÅ 93:A OCH 94:A


Får väl börja med en liten ursäkt, att jag inte har uppdaterat de senaste matcherna i tid. Hade lite personliga "problem" att lösa, en dum njure spökade och fick mig att däcka fullständigt. Må ni ALDRIG drabbas av GUDS vrede....

Vad det gäller matchen BKV - Funbo/Almunge 1-4 så kan man väl enkelt sammanfatta det som så att, dom var större, starkare och snabbare. Och jag tror respekten från förra bataljen fortfarande satt i, det syntes i första halvlek. I andra så tog BKV faktiskt tag i saker och ting och pressade motståndarna ganska rejält sista kvarten.
Det enda mål vi fick var dock ett självmål, men det var frukten av att man stressar och pressar, kom ihåg det grabbar.


Det var dock en enorm skillnad på Almunge från förra mötet, fromma som lamm, med ett undantag, men Lumpan (dagens eminenta domare) tog tag i det direkt. Deras coach ropade på time-out och tillrättavisade dem att inte hålla på såna dumheter, bra jobbat. Nu var det ju bortaplan också, vilket jag tror hjälpte till, men dom såg lite mer mognare ut i sitt spelsätt än senast, så än finns det hopp tydligen.


image65
(T.o.m Ted såg lite rädd ut när de "små" 93:orna passerade)


Mille satt brevid mig på läktaren (med nyopererad fot), och vi konstaterade tillsammans att det här är en typiskt "ta-med-sig-match". Lite lära sig av vad man kan göra till nästa gång, inte ha så mycket respekt och att man måste ligga närmre spelarna och tänka på att "ju större dom är, desto tyngre landar dom".Och som sagt, glöm inte sista kvarten, där spelade ni riktigt bra. Snyggt jobbat killar!


image66
(Esther i senaste Paris-kollektionen)


//Limpan 2007-08-16
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0