RASANDE TEMPO MOT WIGÖR

Söndag, Maj 20th, 2007


image8

SK Wigör fick inte ut ett dugg mot BKV idag, 12-0 och säker seger 


Mannen på bilden är inte jag, men hans min beskriver hur det kändes för mig som coach idag. (Hacke agerade domare tillsammans med Lasse, och dom var lysande, tack till er) Det liksom bara blåste till och pang-boom satt 1-0 strax efter avspark. Sen yrde grabbarna bara på, öste på framåt i våg på våg, och målen trillade in ett efter ett. Så här efteråt så måste jag ju faktiskt säga att motståndarna tappert försökte hela matchen, och all heder till dom för schysst spel trots utspelningen. Respekt Wigör!


Själva matchen behöver jag väl inte nämna så mycket om idag, siffrorna talar för sig självt. Faktum var att vi hade ett par träffar i virket också, Crilles frispark smaskade in stolpen, så jag tror banne mig att målet gungar fortfarande där uppe. Och visst strulade vi till det några gånger på hörnorna, men vad ska man klaga för. Killarna är värda en stor eloge, dom gör en verkligen stolt där vid sidan av. Kämpar och sliter, flåsar och "peppar", spinger och offrar sig. RIKTIGT skoj att se, imponerande.
Det blir lite som ett självspelande piano, där man själv bara stämmer av några strängar och trampar på pedalerna. Jag nämner inga speciella namn, för jag tycker att ni alla är kanon i era insatser, och när en forward gör mål, så är det oftast tack vare sin lagkamrat. Avslutningsvis, ett stort tack till Karla som med kort varsel hoppar in då Theo linkar med ömt knä, tack!

Förresten, vet ni vad killar, jag hade skitskoj, hade ni?

Nu håller vi tummarna rejält för gänget i Håbo också, hoppas det går bra där borta.


LAGET: Philip, Anden, Iko, Ludde, Karla, Robin O, Crille, William, Viktor K, Viktor J, Gurra, Sam, Zebbe, Hellström, Kevin P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0