- RIALA OCH "UDDAMÅLET"

Fredag, Augusti 24th, 2007


image71

UDDAMÅLSFÖRLUSTER ÄR DET VÄRSTA SOM FINNS


Nytt möte mot Riala och lite revanschlust efter 3-4 förlusten i våras. Men historian upprepade sig, en ny uddamålsförlust hemma med 1-2, ibland är livet grymt.
Men jag kan inte direkt påstå att jag personligen var allt för deppig efter matchen, grabbarna spelade bitvis riktigt riktigt bra. Man såg att fjortonåringarna från "landet" var under press efter 1-1 målet, och att dom innerst inne tänkte "Va f**, jag är ju så mycket större och starkare, men dom rullar ju runt mig grrrr".
Imponerande spel som sagt, trots att plan 3 (tror jag den heter) var i samma usla skick som vanligt. Vi fick ju inte spela på den plan som vi var tilldelade, -93:orna hade ju träning där! Inte lätt att löpa med en boll som smattrar upp på benskydden mellan stegen, tro mig.


Första målet kändes lite onödigt. En solklar hands strax innan och ett "motlägg" som givetvis hamnar hos Riala, och 0-1. Och1-1 kom på hörna av Crille, och jag vet banne mig inte om den gick raka vägen inte, någon får berätta. Rättvist var det i alla fall. Och så det snöpliga 1-2, en speedig forward som drar vänster förbi en chanslös Ludde, efter en inte så smart inspelning i vårat eget straffområde. Spela bollarna utåt grabbar, spela ut, runt, upp och fram... om nu inte Hacke säger annorlunda så klart. Men som sagt, jag och även Hacke sa efter matchen att det var en härlig inställning av killarna, man stod verklig upp och det var länge sedan vi såg den "lusten". Så nu glömmer vi den förlusten, nästa år tar vi dom, två gånger! Ni var bra, dom hade tur.... och tänk på att dom just nu leder serien, så 1-2 är inget att skämmas över!

Måste ju även passa på att säga att jag var imponerad av alla som var där, väldigt många föräldrar och syskon som tittade på. På tal om att "titta på", och domaren, så kom jag på en liten historia som Åke berättade för Lena och mig. Efter det att dom konstaterat att dom bägge hade "rötter" uppe i norr.

image72


En pojklagsmatch som spelades i Kyrktåsjö (norra Jämtland), hett derby mellan Hoting och Tåsjö och domaren var väl lite "enkelriktad" gentemot bortalaget så att säga. Varpå en liten kille går förbi domaren och frågar lite försynt:
- Tycker du matchen är bra?
- Jaa, svarar domaren lite tveksamt.
- Synd att du inte ser den då...
Grabben fick rött kort, men domaren log.

Innan jag avslutar, jag hörde nyss nyheterna på radion och om en undersökning som forskare hade gjort en jämförelse i träning mellan två olika grupper. En som löptränade och en som tränade fotboll, och efter tre månader konstaterade man att fotbollsgänget hade bättre blodtryck och byggt på sig tre kilo mer muskler än löptränarna.
Bara så ni vet liksom


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0