- LUCIA OCH TRÄNING

Fredag, December 14th, 2007


HÅRDTRÄNING PÅ LUCIADAGEN


Jag var upp och hämtade Ludde efter träningen, men kom lite tidigare. Så jag fick se killarna köra match efter träningspasset, och det var en skön syn. Tempo, styrka och full fart.
Hacke domderade som vanligt, och berömde även vid fina löpningar, det gillar jag.
Det här ser riktigt lovande ut inför kommande säsong måste jag erkänna, farten var imponerande på vissa, och det jag fastnade allra mest för var som sagt löpningarna utan boll.
Var har dom fått den blicken ifrån? Underbart!


Grabbarna fick efter träningen även en "dagbok", som skall fyllas i under jul och nyårs-helgen. Här ska man inte "tjockna till" inte, inte ligga och svulla prinskorvar till Scooby-Doo, eller vad det nu är man kollar på under julen.
Nä glöm inte att hålla igång nu, tappa inte det ni tränat ihop under dessa månader. Jag ska i alla fall hålla koll på Ludde. Vi sticker norrut, upp till Jämtland, där det för tillfället är tjugo minusgrader och sjuttio centimeter snö.
Så dessa träningspass blir INTE att leka med, svettigt värre att kuta en halvmil intill min skoter i en halvmeter snö, jag lovar... uppför fjället!


Men en träning återstår här hemma, samt ett par matcher i Rimbo under helgen. För dom som stannar hemma väntar även ST-Cupen efter jul, så än önskar jag inte God Jul.

Glöm inte heller att ladda inför Jönköping i januari, Allingsås, Azalea från Göteborg, Bollstanäs och ett lag till väntar i vår grupp.


//Limpan (2007-12-13)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0