- LÖRDAGKVÄLL I MÄRSTA

Lördag, December 1st, 2007


image109

KRONA ELLER KLAVE - BLONDIN ELLER BRUNETT


Fick ett mycket gott skratt efter det att Ludde kom hem efter DM-matchen mot Märsta. Han berättade att domaren bad Crille välja krona eller klave i slantsinglingen, men när Crille sa krona så frågade domaren vilken sida det var. Både blev osäkra så då valde killen att döpa kronan till Blondin eller brunett, undrar om blondin vann.
EH hahaha?!!


Matchen slutade med vinst, 6-3 efter en stabil 3-0 ledning. BKV hade tvåmålsledning hela vägen och var tydligen aldrig hotade. Själv var jag inte med då jag 1. hade Chryslern på verkstad 2. utgång.
Men jag var fan nervös hela tiden, tills jag fick Luddes telefonsamtal, puh!!

Målen trillade in i jämn ström och 1-0 satte William dit med en gammal hederlig tåpajjare? 2-0 smäller Ludde in i nät-taket, 3-0 sätter Wille (igen) på en halvvolley i krysset. Sen rullar Niklas in 4-1 lite snyggt, 5-2 kommer på iskall crille-tunnel, och slutligen en skön nick från Crille till Hellgren som lugnt sätter 6-3.
(dessa beskrivningar är kanske aniiiing förskönade efter ha tvingat ur Ludde lite fakta hehe)


SKITKUL att det går bra i Futsal-DM, och det ser ut att bli en bra lottning också i och med att den andra gruppen ser ut att bli en mindre skräll. Enköping trea just nu, så dom lär vi ju slippa. Men där har vi ju dock en grym revansch att hämta, kanske kanske en final hmmmm.....

Vill avsluta med att tacka dom få föräldrar som körde denna lördagskväll, kunde ju som sagt var inte köra själv, så jag bugar speciellt till Fredrik som offrade sig för Luddes skull, TACK!!


ps. Första december och spöregn, det kändes lite konstigt att hänga i fönstren med tomte-gardinerna idag. Meeeeen va nice att få upp dom blinkande ljus-slingorna igen, det blir ju så mysigt... (not säger Lena ).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0