KNIVSTA-KROSS

Söndag, Maj 6th, 2007


image12

Stackars, stackars Knivsta! 


Idag satt vi i solen uppe på Sportfältet och njöt av att se hur våra killar fullständigt KROSSADE Knivsta i en seriematch i P13 Div 1A....
med 17-0!!
Redan efter första halvlek så stod det 8-0 och jag flinade när jag tänkte på vad Slatko (som dömde) sa innan matchen.
- Är det någon som har en penna? Så jag kan skriva ner vem som gör mål, och i vilket minut. Jag tror han gav upp den idén ganska snabbt, annars lär han stå kvar där uppe fortfarande.


Målen östes in och jag vet inte vad som stämmer bäst, att BKV var grymt bra, eller om Knivsta var ur-usla. Det var nog en mix av både och, för siffrorna 17-0 på den här nivån ska det inte kunna bli. Och hade man satt dom där tre, fyra frilägena som man brände så hade det alltså kunnat ha blivit ännu mera, ruggigt.
Jag är lite osäker på vilka som gjorde alla målen, men jag tror Kvarnlöf gjorde fem "strutar". Och han var verkligen på hugget idag, ja så pass att jag utnämner honom som planens bästa. Men man kan ju inte annat än att tycka lite synd om Knivsta, och allra med över deras målvakt (med ryggskott ikväll). Det märkliga var att dom lade liksom aldrig av att spela, utan fortsatte hela tiden. Men hade INGENTING att komma med, noll, nada, nothing....
Det var en väldans massa offside-stituationer, det måste åtgärdas, men man ville väl göra mera mål hela tiden antar jag. Noterbart också att Gurra smällde in två baljor idag från sin mittfältsposition, snyggt!


- Dagens lirare - Viktor Kvarnlöf (rena vinthunden idag)
- Dagens iskallaste - Jonas Olsson (hade ingenting att göra)
- Dagens mest förvånade ansikte - Hacke (när jag sa att det stod 15-0 när han kom upp)
- Dagens hjältinna - Petra med stora godislådan (som hon skänkte till Anna Lenas kiosk, schysst!)


Tidigare på förmiddagen så spelades det även en träningsmatch mot ett Gävle-lag. Där förlorade man dock med 2-3, men hade absolut inte gjort bort sig enligt de som hade varit där och tittat. Igår kördes det ju också två andra mather, en DM-match mot Håbo som var spel mot ett mål och 3-0 överläge. Det blev onödigt nervöst i slutet och slutresultat blev även här 3-2, men till BKV:s favör. Bra kämpat där! Seriematchen mot Jomala blev dock förlust med 0-2, lite tråkigt då det tydligen inte alls hade varit orättvist med oavgjort. Jag såg ingen av dessa matcher så jag kan tyvärr inte skriva mer detaljerat. 


LAGET mot Knivsta/Håbo: Gurra, Jonas, Ludde, Festim, William, Kevin P, Robin Blidö, Iko, Viktor J, Viktor K, Theo, Rikard, Crille, Sam
LAGET mot Gävle: Jonatan, Karla, Marcus M, Kevin A, Alexander, Anden, Jonas, Nisse, Philip, Bellmin + förstärkning
LAGET mot Jomala/Rimbo: Tobbe, Matte, Filip, Elias, Mini, Zebbe, Robin O, Hellgren, Hellström, Joar, Nicklas, Sean, Daniel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0