GRINIGA MÄRSTA

Torsdag, Maj 17th, 2007


image10

Tuff hemmamatch mot Märsta slutade med säker seger, 5-1


Jag får väl ta på mig den relativt svala första halvlek, då jag idag hade äran att coacha grabbarna. Dom kom inte igång riktigt trots att att det var vår taktik, att stressa, ligga tätt och irritera. Jag bad dom om ett eller två snabba mål, fast det var segt. Men efter 1-1 i halvtidsvilan lyckades BKV tagga till ordentligt och öste på bra framåt, det kändes som att man nu verkligen ville spöa Märsta.
Ett Märsta som uppträdde väldigt osportsligt med diverse efterslängar och fula ord och till och med drog på sig gula kort. Vi försökte allihopa att fokusera på att spela FOTBOLL, och jag anser att vi lyckades med detta otroligt bra. Jag skrek bara på dom att "Låt dom snacka, vi spelar fotboll istället... och vinner".
Jag kan inte begripa att deras coacher och spelare inte kan bättre, varför finslipar man inte taktiken och koncentrerar sig på det man ska göra, ändrar om och försöker ta tag i spelet?
Istället hånar man mera, försöker fälla spelare och gnäller på domaren (och mig). Och domaren får tjafsa med deras föräldrar, grinigt tycker jag. Det är ju inte vi som gör något, det är dom som.... inte gör något.


BKV däremot gör det med bravur, och samtliga i laget gör en kanon-insats och är värde ett par värmande kommentarer. Jag är imponerad av deras kunnande, fokusering och ursäkta uttrycket "jävlar-annama", helt underbart att se.
Backlinjen fungerade klockrent med Ludde och Festim som lysande mittbacks-par, orädda och spelsugna. Ytterbackarna Matte, Theo gör allt rätt och springer för allt vad dom kan. Rikard och Karla varvar dessa då dom hade känningar av skador, och gör det skit-bra, kanon killar!!
På mitten kämpas det oerhört, och ett tag fick jag en tår i ögat när jag ser hur man ALDRIG ger upp. Gurra, Kevin, William, Sam och Daniel, ni är värda en STOR applåd *klappa-klappa*
På topp varvas Johansson och Crille med Kvarnlöf och Daniel, och jag tror det var svåraste uppgiften idag, det var trångt och slitigt där uppe. Kom ihåg trean i Märsta, han hade bläckfiskarmar som var svåra att komma ur. Men i andra halvlek så öser man på och målen trillar in, även om Märsta skrek på offside hela tiden, men regler var ju som sagt något som dom hade svårigheter med. Ok, Viktor J, ett av dina mål var faktiskt offside.

Nu har vi 4 raka i den här serien och en målskillnad på 27-2, kan inte bli mycket bättre anser jag. Och då har vi mött Märsta och Syrianska, som nog är de två tuffaste motståndarna. KUL!!
Måste ju även ge en "fet" eloge till föräldrarna på andra sidan planen, ni hördes vill jag lova. Och fortsätt så, för det peppar grabbarna att bli ännu bättre, jag lovar. TACK!
Efter matchen i omklädningsrummet så jublar vi det högsta vi kan, dom kan gott sitta där inne och lyssna på lyckan, lyckan som kommer vid segrar... och som kommer av att spela FOTBOLL!!

Tack för idag grabbar, ni gör mig stolt!!


LAGET: Jonas, Festim, Ludde, Theo, Rikard, Karla, Matte, William, Gurra, Crille, Viktor J, Viktor K, Daniel, Sam

ps. Om Sportcentrum vill ha betalt för städning av, skicka fakturan till Märsta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0