- 4-0 I DM MOT SIRIUS

Söndag, November 25th, 2007


image107

ÖVERTYGANDE SEGER ÖVER SIRIUS I DM-MATCH HEMMA



Skön match, skönt spel, sköna killar....
Jag hade fått Hackes förtroende idag och hade det stora nöjet att få coacha killarna mot Sirius. Jag var nervös som bara den strax innan matchen, adrenalinet pumpade precis som om jag själv skulle spela. Tur att Anders var med idag och coacha, för det behövdes verkligen, kul att få in en förälder till i lagarbetet också tycker jag.
Det gör jag gärna om.


Det som fick oss att tagga till innan matchen var nog den basket-förälder som gick loss verbalt på oss två, och som gnällde över att vi inte hissade upp basketkorgarna. Som anklagade Anders för att tjafsa trots att han inte ens hann svara på påhoppet, mannen gav sig inte och himlade med ögonen som om vi var helt dumma.
Det roliga med det hela var ju att se honom traska iväg med basketbollar och tjejspelarna... han var alltså en förälder till dom tjejer som spelade match innan oss!!!????
Vilken PAJAS!
Anders fick nog iaf in bästa "stöten", för när en tjej gick förbi med en jätte-vev som man tog upp korgarna med så gav han mannen en dräpare:
- En sån där går man ju inte direkt omkring med i bakfickan... eller hur?!!!


image108
Pucko, inte bara en dricka...


Jaja, det var liksom en händelse som jag bara var tvungen att dra upp. Själva matchen blev sen ren fotbollspropaganda, hela laget spelade FOTBOLL som en hel lagmaskin.
Det var stundtals lite som gamla CCCP, och jag snyftade inombords när jag såg hur man krigade vid varje tappad boll, och i varje man-man-situation. Som jag sa till någon efter matchen, det är som att sitta vid ett självspelande piano ibland. Vinsten var i alla fall inget att snacka om, 4-0 är fullt rättvist och faktum är att vi hade 5-0 men fick det målet oförklarligt bortdömt. Jag tror att domaren ansåg sig ha blåst innan målet kom, men jag är säker på att så var det inte.


1-0 är ett back-mål med en offensiv Ludde som missar en halvvolley men reparerar snabbt med att tåa in bollen stenhårt från kanten ur snäv vinkel. 2-0 trycker Hellgren in som en äkta mål-tjuv, hungrigt med där framme. 3-0 är en, ja haha, en envis William som efter ett par försök lyckas skyffla in bollen... liggandes!
4-0 är vackert förspel och dubbla nickar via William och sen Ludde, boll-uschling skulle bara in liksom, nice!

Men som sagt, det var inget snack om saken, BKV var klart bättre idag. Tre friska poäng till oss och just nu tillfällig serieledning i DM-tabellen, nu väntar bara Märsta nästa helg. (Unik - Vaksala slutade 1-1 vilket ju var kanon för oss med tanke på att båda lagen vid vinst hade toppat tabellen.)
Ta nu med er den här matchen i minnet grabbar, så är det nog inga problem. Och du Festim, snart sitter den nog, fortsätt tryck på bara....


ps. Tyvärr inga bilder från matchen då Lena bara hann ta tre bilder, alla suddiga haha


//Limpan (2007-11-25)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0