- DERBYFÖRLUST

Tisdag, Augusti 7th, 2007


image56

SEGT SOM SIRAP - TUNGA BEN ORKADE INTE IDAG


Matchen ikväll mot Rimbo ute på Tunavallen var ingen roliga historia, trots en blixtinkallad supercoach så orkade inte dom små benen pinna på som dom brukar. Även om killarna ville spela och hjärnan sa
"GO GO GO", så sa benen "NO NO NO".
Helgens långa cup hade satt sina spår och det var inte mycket att göra åt, man stred på så gott man kunde och positionsbytena spelade mindre roll denna dag. Ett derbytaggat Rimbo vann till slut med 1-3 och vi får nog vara glada att det inte blev mer än så helt enkelt.


MEN... hade domaren sett Rimbos offsidemål och Luddes stolpträff gått in så hade vi kanske kunnat bärga hem åtminstone en poäng tror jag. Lika bra att jag säger det på en gång, så inte Tommy blir sur på mig.
Du hade sagt likadant. De flesta bortamål luktar alltid offside, så är det bara.
Måste ju också passa på att säga att jag fnissade en hel del när "den andra" domaren (Hacke) röt till på en Rimbo-kille som varje gång ställde sig en meter framför bollen när vi hade frispark. "Hade du stått 4 meter ifrån så hade jag inte sagt något, men EN..." Gult kort! hehe


image57
(Inte dagens domare på bilden)


All cred grabbar, tappert kämpat! Kom ihåg vad jag sa i pausen,
"Nu kämpar vi för varandra där ute, hjälp varandra".
Ok, jag ryade väl en hel del annat också, men jag blir ju så involverade i er och erat spel. Vet ju att ni kan, och led verkligen när jag såg hur slut ni var när bytte av varandra. Tack för att ni ställde upp för mig och hela laget idag killar, nästa gång kör vi över dom så det bara sjunger. Eller hur?

Tre Tack Till:
- Anna Lena för sitt "kioskande", kanon-jobb!!
- Domarna Hacke och Tommy
- Ni föräldrar och den lilla hemmaklacken på fyra killar (Red Army, som någon sa), som var där.


Sorry att jag inte löste det på ett bättre sätt, men hör ni, shit happens! Nu knäpper vi Valsta Syrianska på nästan imorgon istället, ta ut revanschen omgående.
"Ge mig ett B, ge mig ett K, ge mig ett V.. Vad blir det? BKV!! BKV!!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0