BKV-VINST MOT RIMBO

Onsdag, Maj 30th, 2007

image2

DOMARDANS EFTER MATCHEN HMMMMM


BKV körde relativt enkelt över Rimbopojkarna 14 år, med 6-2 ute på Tunavallen ikväll (ons).
En rå och halvkylig afton med duggregn och en massa mygg, det var inget höjdarväder. Men jag, och många andra, tänkte nog inte så mycket på det i och med att spelet värmde så (vilken klyscha).
En halvseg men mycket stabil förstahalvlek och 1-0 ledning. Grabbarna visade ingen som helst respekt trots underläget i både år och längd. Utan kör på i sedvanlig stil med sitt fin-lir. Man kan säga att teknik besegrade styrka i första halvlek.


I andra blir det sen 1-1 och lite nerv, men efter en stund så seglar siffrorna upp i 4-1 och det känns klart. Och det var det också. Slutresultatet stannade på 6-2 till BKV och vi fick se vågen. Skönt tycker jag, och visst är det lite extra varje gång man vinner över just Rimbo hehe.


En liten felräkning fick oss på läktarplats att skrocka skönt när 5:an i Rimbo ropar "Kom igen nu, bara ett mål upp nu", efter det att dom hade gjort 4-2... eh?! Och om ni undrar över bilden till detta inlägg, ja vad ska jag säga? Jag sliter upp dörren till omklädningsrummet efter matchen och fångar domaren i segerdans i objektivet. Hmmmm, lite skumt. Undrar vad Norrtälje Tidning betalar för den bilden?
Skämt åsido, Slatko och Håkan gjorde en kanon-insats som domare, lugna och säkra, skönt att se. Bra jobbat gubbar!
Och när jag ändå håller på och "smörar", skitbra coachat idag Hacke


LAGET: Jonas, Matte, Filip, Ludde, William, Crille, Kevin P, Robin Å, Gurra, Sam, Hellström, Kvarnlöf, Viktor J, Iko, Theo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0