- ÅLANDSRESA och JOMALA

Lördag, Augusti 11th, 2007


image59

TORSK PÅ ÅLAND - SILL OCH LAX PÅ BÅTEN


Grymt bra väder och en kanon-resa (förutom för Esther då), en skön dag med lite semesterkänsla. Att förvänta sig en seger borta mot Jomala var väl lite att ta i, men det klart som bara den att vi hoppades lite. Men som sagt Jomalas 93:or är inget man leker med och resultatet 6-2 säger ju en del.
Nu var jag personligen inte med pga av... ja... hehe... Premier League startade idag och jag tål inte sjön. Människan ska gå på land, annars hade vi haft gälar!

Enligt en pladdrande sambo så har jag dock snappat upp en hel del om resan och matchen, men som vanligt så har vi olika synsätt på det mesta. Känns det igen?
Resan lät ju dock väldigt skoj, och en det är ju skit-roligt när föräldrar får umgås under lite mer avslappnade former också. God mat, dryck, småprat och skratt. Hörde nämligen om tex spelautomater, flygande snusdosor och Lappinkulta på läktaren, nästan lite Råsunda där hehe.


image60
(Glada supportrar trots förlust, huliganvarning på dom uppe i hörnet)


Spelet och matchen törs jag inte skriva om, Lena säger si och jag frågar så. Hon säger dom var bra, jag frågar varför dom inte vann, osv. Så jag låter det vara, men jag uppfattade av Ludde att det var nya positioner och lite ovant. Så jag antar att Hacke testade lite nytt och det var ju rätt match så att säga.
Och som ni kan se på bilden här nedan så var det som vanligt stekhett, om vi bortser från semesterregnandet och Gotland.


image61
(Alla barnen hade skalle, utom Harnbäck... för hans var väck)


Avslutar det hela med hemresan, där jag hörde att vissa drog in en del slantar. Eckerö-Linjen lär ha gott back på sina spelautomater idag. På mina bilder ser jag folk vifta med fulla plastpåsar med pengar, och tränar/ledarstaben trycker in knapparna så maskinerna fortfarande gungar där ute.
Ångrar verkligen att jag inte vågade mig ut på på läbbiga Östersjön, men jag kan i hemlighet avslöja att jag just nu ligger i tv-soffan och attackerar vilt i en pokerturnering. Och då snackar vi inte smågrus hehe


image62
(Spelmaffian i full action, en skriker av lycka/frustration och den andra knappar febrilt)


Ett STORT GRATTIS till gänget som var i Knivsta också, och som spelade hem en säker 3-0 seger. En viktig seger i den serien, så TACK grabbar, och Tommy!! Vet ju ingenting om den matchen så några slutsatser vill jag inte dra. Men bra var det!

Vi ses i Roslagsbro imorgon för träningsmatch mot STOLTA AIK.... och lycka till ni andra på Sportcentrum mot Enskede. Själv drar jag till stan för att se AIK KROSSA Gefle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0