- RÅSUNDA EL STORVRETA



IDAG KOMMER ELLOS OCH ANDERS SVENSSON TILL STOCKHOLM

Kan inte åka och kolla på BKV idag då jag helt enkelt måste prioritera ett annat lags match. Jag är hemskt ledsen grabbar, flåt mig :(
A I K - Elfsborg på Råsunda klockan 18.00, och nu ska guldet avgöras. Vinner Elfsborg matchen så tror jag dom tar hem guldet, vinner AIK så spelar det nog ingen större roll. För vinna Allsvenskan lär dom ju INTE göra.... ett extra tack till bland annat Peter Fröjdfeldt för det hehe. Men som den inbitne fotbolls-dåre med årskort så står man där i alla fall och glor, förmodligen ösregnar det också, det hör liksom till. Men man får väl värma sig inne på puben efteråt, seger-skål eller grav-öl det återstår att se. Fast om spelarna i motståndarlaget är lika "borta" som deras tränare så lär ju inte AIK förlora. Kolla bara in den här lilla film-snutten så förstår ni vad jag menar det haha....

 
(Elfsborgs tränare Magnus Haglund inför matchen Elfsborg - AIK, något förvirrad kanske)

Tyvärr så talar nu statistiken emot hemmalaget då man inte har besegrat Elfsborg på 6 år, och att man sen bara har släppt in fem ynka mål i Allsvenska i år säger att deras backlinje är minst lika bra som den i BKV -94. Det blir stentufft att besegra dom, men det ska bli skoj att bua lite (i smyg) åt gamle Ishizaki och Lucic som ju en gång har "varit" Gnagare. Och jag hoppas verkligen att AIK presenterar den nya finska U-21 värvningen i målet, Tomi Maskanoja från FC Honka, även kallad "Psycho" borta i sitt hemland. 21 år och 196cm/98kg kanske förklarar lite hur smeknamnet kom till...
"-Det är stor skillnad mot i Finland. Jag känner mig nästan upphetsad som en liten pojke och väntar bara på att få möta fansen på Råsunda. I bortamatchen mot Kalmar var det nästan lika många fans som vi hade på våra hemmamatcher i Finland.
Fansens engagemang fick han en fingervisning om när han var på Skytteholm i våras som ledare för ett finskt 94-lag och mötte AIK:s pojklag. I matchen efter spelade AIK en träningsmatch inför fullsatta läktare.
- Vi behöver inte gå in på hur mycket vi förlorade med mot AIK:s pojklag. Det jag minns bästa är inramningen när AIK kom ut på Skytteholm, säger Maanoja"


Vill ni läsa mer om matchen så finns det lite mer att läsa om den här :)

Passar på att skicka ett LYCKA TILL, till er grabbar som spelar match idag mot Storvreta. Kör över dom bara ;)

Söndag 11.45
PS. Fick just nyss höra att Anders Svensson INTE kommer att vara med idag, om det är 100% sant vet jag inte. Men enligt säkra källor så slipper vi se honom springa och irritera som han brukar göra mot just "oss".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0