- BKV PÅ VIKINGALUNDEN



BOTTEN MÖTTE TOPPEN - OCH TRE SÄKRA POÄNG TILL BKV

Har precis skrivit in resultat och kort referat på laget.se och nu ska man "hacka" in samma meningar en gång till haha.
Ibland känns det som om man lika bra kunde klippa och klista lite, men jag får väl skylla mig själv att bloggen är på tok för "mesig" stundtals. Man kanske skulle satsa mer på skvaller på läktaren, snack i spelargången eller rent av ligga bakom spelar-båset och fota/banda" i rena paparazzi-andan hmmm ;)

Det syntes verkligen att det var toppen (BKV 16p) mot botten (VIF 1p) ute på Vikingalunden denna torsdagskväll, fast som jag skrev på laget. Jag kan f** inte fatta att Väddö bara har lyckats skrapa ihop en enda "pinne" på alla sina matcher. För jag tycker INTE att dom var sämre än tex GUSK eller Knivsta, märkligt. Men det klart 10 gjorda mål är på tok för klent, att man "bara" har 26 insläppta beror nog mest på deras målvakt. Han var garanterat svettigast i Väddö idag.
Men ikväll hade dom inte en chans, det syntes direkt efter avspark att BKV vägde betydligt tyngre i sitt passande, löpningar och skott. Lite frustrerat dock att det trots massivt spelövertag slutade 0-0 efter första halvlek, jag menar Väddö kom knappt över halva planen, och BKV sumpade ett par frilägen. Men det kändes som att det snart skulle komma...


(Ännu en BKV-hörna i första halvlek som inte ville in i mål)


I andra halvlek
kom så äntlgen målen med kämna mellanrum då Väddö började gå på knäna. 1-0 tryckte Viktor K in på ett stenhårt skott via stolpen. Och "tvåan" hängde Jonatan lite turligt in, men ändå med mycket vilja och en bra löpning. Hellström gör sedan 3-0 och Viktor K slår sedan in sitt andra och BKV:s fjärde mål (se film nedan) efter fint förspel av just Hellström. Matchen slutar alltså 4-0 till BKV och det såg riktigt bra ut stundtals, vilket känns skönt nu så här innan helgens viktiga match mot Valsta Syrianska. Vinst där och seriensegern kan kanske kanske komma att hamna i Norrtälje, ok det är en hel del tuffa matcher kvar efter den. Bortaderbyt i Rimbo och även en bortamatch mot Brottby. Fast nog känner jag att det är lite av "vinna eller försvinna" mot just Valsta. Utan att sätta press på er killar som läser detta, men KRIGA allt ni kan då ;)


(Viktor H skär in snyggt och Viktor K "nätar" iskallt på returen)

Testade att ta några filmsnuttar istället för att fota idag, det kanske är lite roligare att se på, eller? Ok en till då, seger-vågen mot läktaren. Men jag ber om ursäkt för det skakiga slutet, lite ovan kanske... hehe


(BKV-våg efter 4-0 vinst på Vikingalunden. Bra jobbat grabbar!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0