- JOBBIG DAG IDAG



SEMESTERN ÄR SLUT - NU ÄR DET KÖRT IGEN

Så satt man där igen då, på kontoret inne i "stan"... på Södermalm av alla jä*** ställen ;)
Gnuggandes sömnen ur ögonen efter att ha störtat iväg på en fullpackad 676:a innan ens tuppen gått upp, eller ok då, runt sju i alla fall. När jag vinglade upp för Götgatan var jag tvungen att glida in på 7-11 och inhandla min sedvanliga jätte-kopp kaffe, annars hade jag ALDRIG kommit fram till jobbet. Så efter en stund kunde man börja hälsa på kollegorna. Efter det tog jag en fika och surrade lite i telefonen ett tag, innan några andra kollegor tittade in, så vi tog en kaffe till. Så där höll det på hela förmiddagen fram till lunch, en pytt-i-panna på The Pig and The Whistle... och en kaffe på maten förstås.

Klockan tre på eftermiddagen lovade jag mig själv, inget mera fika nu. Hade ju redan hunnit med ett par tre koppar innan dess, som jag inte ens märkte att jag drack upp. Disken började torna upp sig på mitt skrivbord så jag rensade av rubbet och travade bort till köket och ställde ut grejorna. På vägen tillbaka tog jag en lik förbaskat en kopp till, en sista liksom....
Och sen gjorde jag klart mitt körschema inför nästa vecka, allt medan folket började gå hem för dagen. Själv gick jag på högtryck nu och kunde bara inte sluta, så jag kutade bort och hämtade en stor kaffe till och petade in det sista i datorn.

När jag klev upp ur tunnelbanan vid Tekniska var jag på väg in på Pressbyrån för en kopp kaffe på vägen liksom, men det var hur lång kö som helst, så jag fick helt enkelt klara mig. Nu sitter man här hemma och kan inte ens blunda, undrandes när man och man över huvud taget kan komma att somna ikväll. Tio liter kaffe första dagen på jobbet, sätter sina spår, trummar med fingrarna på bordet, mina ögon sticker ut och fötterna stampar i takt med allt jag hör.
Tur att jag bara ska vara på kontoret denna vecka tror jag, både för mig och kaffeautomaten :)


(Blivande stor-kaffe-pimplare)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0