- SPÅNGA BLEV PÅKER



SPÅNGA PÅ TRÄNINGSLÄGER

Fick beskedet om att "köra" mot ett Spånga på läger uppe i Hallstavik, men så öser regnet ner och ingenting blir av. Varken träningsläger eller match. Snöpligt, men kanske inte helt oväntat med tanke på all nederbörd som ramlat ner över Uppland de senaste dygnen. Men skitväder är inte alltid helt värdelöst, hörde tex av Ludde att dagens träningen hade varit ovanligt skoj pga allt det blöta. Kommer själv ihåg hur skoj det var att köra en väl avvägd glidtackling på tio meter i ren lera (sportcentrum undantagen med sin underbara "green"). Han riktigt strålade FOTBOLL när han kom hem, skitig och jäv***, och med kommentaren "F** va kul det var idag"..... och pappa blev sååååå stolt över sin lilla skit-gris  ;)

På söndag väntar Storvreta på besök av hungriga vargar, och självklart ska tre poäng bärgas hem. Vi önskar Uffe och hela laget lycka till, och jag hoppas att jag får någon matchrapport någon gång under själva matchen eller efteråt, då jag tyvärr inte kan vara på plats eftersom "Stolta AIK" spelar mot Ellos på Råsunda samtidigt. Prioriteringen av lag är fortfarande en smaksak, men så länge L inte bär svartgul tröja så ;)

Sen kväll ikväll, och poker på "hög" nivå. Ja det är ju sovmorgon imorgon så varför inte?
Gick nyss all-in med 9-3 och vann en fet pott, varpå jag förlorade med A-K i given efter, poker är bara TUR!!!!! Och på tal om tur, så säger dom ju att "tur i spel är lika med otur i kärlek"..... Lena är värd miljoner!! ;)

08-08-08 blev en fin dag, OS-invigning med gamla CCCP-takter var imponerande att se, såg ni trummisarna och fyrverkeriet. Den lilla flickan och snubben som kutade runt på typ trettio meters höjd? WOW! Jag är inte mycket för invigningar och tivoli-stämning, men idag fick jag lite gåshud över att se kinesernas show.
Vad Sverige sen ska göra där borta i Asien vet jag ju inte, för medaljer lär det ju inte bli många av, eller? Vår ökända fan-bärare kommer ju absolut inte att vara en av dom i alla fall, då han ju är skadad och ur form... men ändå på plats. Sorry Rånäs 4H att ni inte fick era fem extra spjut som ni MÅSTE ha för att exsistera, men vi var tvungna att skicka en skadad Christian Olsson till Kina för 120.000 spänn... ironi ;)

Sov gott, nu fick jag par i fyror, och måste fundera lite hehe. Kolla gärna in den lilla film-snutten och minns världen innan muren föll. Imponerande och skrämmande, eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0