- 1-1 BORTA MOT GUSK



NYBLIVNA DM-MÄSTARNA GUSK - FICK BARA OAVGJORT MOT BKV

GUSK fick i söndags besök av BKV, och lyckades trots spelunderläge knipa en sketen poäng. Matchen slutade 1-1 efter att Kevin gjort mål på hörna, och BKV behåller därmed serieledningen OCH sin förlustafria svit på 9 matcher. Men trots att GUSK som serietvåa tog en poäng så tappade man en placering då Östhammar samtidigt spöade Jomala med 8-3. Så med fem matcher kvar att spela i division 2C så leder BKV med sju poäng, och har tre hemmamatcher kvar.
Det ser onekligen jä**** bra ut grabbar!!

Om matchen har jag inte så mycket att säga, då jag själv inte var där och tittade. Ludde var spelledig efter träningsmatchen mot Norrtull dagen innan, och vi tyckte 15 mil var liiite för mycket för att åka och titta. Men det var nära att vi hamnade där då Lena mumlade något om IKEA, fast då fick jag helt plötsligt sååååå ont i huvudet att jag inte kunde köra bil.... typ ;) Hur som helst, bra jobbat av er som spelade och eloge till er körande föräldrar som vanligt, vad vore BKV:s framtid utan er? NOLL!

Igår var ju grabbarna som bekant in och kollade Bajens träning, vi har ju en tränare som "extra-knäcker" där, om dom bara visste var hans hjärta egentligen hör hemma hehe. Det var tydligen en lättare rundvandring och lite tränarsnack och sedan kolla på när A-laget försökte få till det på träningen. Innan dom stack så sa jag åt Ludde att han skulle skandera  "AIK på måndag, ja ni har AIK på måndag...", "Bajen åååker ur i år....." "eller "skaka hand med Zengin, men dra tillbaka den när han ska hälsa eller nåt" men han kollade bara på mig som om jag vore knäpp. Då sa jag "Äh va f**, jag hänger med själv och gör det", varpå han smällde igen dörren och drog iväg som en skållad råtta.
Sen var det tydligen donken på vägen hem (Crille? ;) och träning lite senare på kvällen.

Tack till Mille för... ja.... hehe.... besöket hos Hamma... Ham... Hammar nä, jag kan inte säga det, sorry!
Men på måndag smäller det som sagt i ett derby, och ALLA ska dit, utom jag. För jag jobbar i Norrland, ibland är världen sjukt orättvis. Ok, jag har väl redan sett ca 50 derbyn så det är väl inte mer än rätt att jag lämnar min plats för någon annan på måndag. Förresten, hur tänker Mille då, hjärnan i Bajen, hjärtat i Gnaget... vilket kaos ;)


(Ja jag vet, den har varit med förut, men men. Min stora hjälte, nummer 14, KRISTER NORDIN grundlurade hela Hamm... Bajen med sitt frisparksmål. Oj va man njöt då ;)

En till.....


(På tal om nummer 14, kolla in den här då, mot Fenerbache -02. 0-3 i halvlek och jag var på väg hem, när upphämtningen började och AIK gör 3-3. STORT!! Det var faktiskt mäktigare än ett derby, tro mig ;)

Ha det gott alla, vi kanske ses imorgon. Ny seriematch då mot Väddö, men ännu inget lag uttaget,.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0